Kennis verhogen

Online marketing training

Speel in op belangrijke online ontwikkelingen en benut kansen als eerste!

Je bent hier: Home » Diensten » Online Marketing Training

Kansen benutten

Het is belangrijk om jouw kennis van belangrijke online marketing ontwikkelingen op peil te houden. Want dit is immers de enige manier om te weten welke kansen er liggen en om deze te kunnen benutten.

Dat valt echter in de praktijk niet mee. Zeker niet wanneer online marketing slechts één van de onderwerpen is die jouw aandacht vragen. Online trends en ontwikkelingen volgen elkaar steeds sneller op. Je hebt simpelweg de tijd niet meer om bij te blijven op alle onderwerpen.

Bij Sterkon begrijpen we dit. Daarom focussen wij ons 100% op online marketing. We volgen alle trends en ontwikkelingen en scheiden het kaf van het koren. Zo kunnen wij jou updaten met nieuwe kennis die de meeste kansen geeft voor succesvolle online marketing in jouw bedrijf.

Elke training voor jou op maat

Sterkon trainingen zijn geheel afgestemd op jou en jouw actuele kennis. op deze manier leer jij het meest effectief.

Voorafgaand aan de training ontvangen alle deelnemers een vragenformulier over het thema van de training. Met de antwoorden van alle deelnemers stellen wij de training samen. Ligt het kennisniveau van de deelnemers te ver uit elkaar? Dan zullen wij adviseren om de training op te splitsen. Zo leert iedereen effectief.

N

Kies je online marketingthema

Bepaal in welk online marketing thema jij je kennis wil bijspijkeren.
N

Vul de vragenlijst in

Wij sturen jou een vragenlijst waarmee we bepalen wat jouw kennisniveau is.
N

Volg een 100% maatwerk training

Op basis van je antwoorden stellen wij een 100% unieke training samen die precies afgestemd is op jouw kennis.

Woordje van de trainer

Peijke Jansdaal

Peijke Jansdaal

Oprichter Sterkon

Heb jij dit ook meegemaakt? Hooggespannen verwachtingen voor een training waarvoor jij je hebt ingeschreven. De samenvatting van de training ziet er goed uit. Bovendien heeft de trainer meer dan genoeg ervaring. Je kijkt uit naar een dag die bol staat van nieuwe kennis.

Maar dan: de training valt tegen… Je leert wel wat nieuws, maar de helft van je tijd wordt verdaan met het behandelen van bekende materie. Natuurlijk, een deel van de kracht zit in herhaling, maar dit gaat te ver!

Bovenstaande situatie heb ik te vaak meegemaakt tijdens mijn 10-jarige loopbaan als marketeer. Toen ik Sterkon oprichtte vond ik dat het anders moest. Trainingen die 100% zijn afgestemd op jou en jouw leerbehoefte. Dat is mijn doel!

Training op thema

U

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Verbeter de vindbaarheid van jouw website in de zoekmachines.
Leer meer over deze training

Deze training focust op belangrijke beïnvloedende factoren van SEO (Search Engine Optimization). Afhankelijk van jouw kennisniveau leer je hoe onderstaande onderwerpen samenwerken om jouw website hoger te laten ranken in Google. Deze training focust zich uitsluitend op Google omdat het marktaandeel van deze zoekmachine in Nederland 93,76% is.

Algemeen

  • Hoe werkt Google (basis)
  • Hoe ziet Google het web? (basis)
  • Waarom zoekmachineoptimalisatie? (basis)
  • Hoe het zoekgedrag van mensen verandert
  • Hoe Google door de jaren heen verandert/evolueert
  • Knowledge graph/featured snippets en rank #0

Website inhoud en structuur

  • Hoe beïnvloedt content je rankings in Google? (basis)
  • Hoe gaat Google om met content? Wat vindt Google belangrijk? (basis)
  • Inhoud/content
  • Contentstructuur
  • URL-structuur
  • On-page optimalisatie
  • Pillar/cornerstone pagina’s
  • Meta data

Zoekwoorden

  • Hoe gaat Google om met zoekwoorden? (basis)
  • Hoe beïnvloeden zoekwoorden je rankings? Zijn zoekwoorden nog belangrijk anno 2018? (basis)
  • Zoekwoorden onderzoek
  • Zoekwoordthema’s/-clusters
  • Zoekwoordvolumes
  • Zoekwoordmoeilijkheid

Websiteautoriteit

  • Hoe bepaalt Google hoe krachtig/machtig een website is? En hoe belangrijk is dit? (basis)
  • Link juice
  • Link earning
  • Link analyse
  • Domeinautoriteit
  • Pagina-autoriteit
  • Nofollow versus follow links

Techniek & gebruiksvriendelijkheid

  • Hoe belangrijk is de techniek van je website voor SEO? Waar let Google op? (basis)
  • Website snelheid
  • Canonicalization
  • Redirects & .htaccess
  • Duplicate content
  • Robots.txt
  • Meta tags

Meten & tools

  • SEO hulpmiddelen (tooling)
  • SEO analyses
  • SEO rapportages & dashboards
  • SEO KPI’s

Doe je liever wat zelfstudie voor SEO? Kijk dan eens op onze pagina SEO leren.

Contentcreatie

Content schrijven is een kunst. Zeker als je het goed wil doen voor je klant én voor Google.
Leer meer over deze training

De focus van deze training ligt op het creëren van goede teksten, mede omdat dit van cruciaal belang is voor heel veel contentsoorten, maar ook voor zoekmachines en dus de vindbaarheid van je website. Maar in de training staan we ook stil bij andere onderwerpen die bij het creëren van content van belang zijn.

N.B. Omdat bij deze training veel onderwerpen onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, is het niet mogelijk om op basis van een vragenlijst de training samen te stellen. We kunnen echter wel in samenspraak met jou de focus bepalen voor de training waardoor je toch een maatwerk training krijgt!

  • Waarom is goede content belangrijk?
  • Schrijven voor mensen en zoekmachines
  • Wat maakt goede content?
  • Het belang van een goede titel
  • Hoe bouw je content op?
  • Bepalen van de doelgroep
  • Bepalen van het doel
  • Content mapping
  • Content kalender
  • Het belang van een raamwerk
  • Wat voor soorten content zijn er?
  • De verhouding tussen owned, earned en paid content
  • Hoe verzin je een goede titel?
  • Story telling modellen
  • Do’s & Don’ts van schrijven

Google Ads (SEA)

Verhoog je online bereik met het display- en zoeknetwerk van Google.

Leer meer over deze training

Afhankelijk van jouw kennisniveau leer je meer over deze onderwerpen:

  • Waarom online adverteren? (basis)
  • Een campagne opzetten (basis)
  • Hoe maak je een goede advertentie? (basis)
  • Budgetten en kosten (basis)
  • Campagnetypen (basis)
  • Accountstructuur (basis)
  • Kwaliteitsscore en het beïnvloeden ervan
  • Zoeknetwerk
  • Display netwerk
  • Bodaanpassingen
  • Retargeting/remarketing
  • Conversies bijhouden met AdWords
  • Meten (rapportages, KPI’s, analyses)

 

Web analyse met Google analytics

Verbeter jouw online marketing met de juiste analyses, rapportages en KPI’s.
Leer meer over deze training

Deze training focust zich op de mogelijkheden van de krachtige (maar gratis) tool Google Analytics. Afhankelijk van jouw kennisniveau leer je meer over:

  • Hoe werkt Google Analytics? (basis)
  • Hoe stel je je account goed in (basis)
  • Het verschil en de samenhang tussen rapportages, analyses en KPI’s (basis)
  • Standaard rapportages in Google Analytics (basis)
  • Het interpreteren van rapportages (basis)
  • Dashboards bouwen (basis)
  • Het opslaan van rapporten (basis)
  • Aangepaste rapporten (basis en gevorderd)
  • Meten van campagnes
  • Meten van interne zoekopdrachten
  • Meten van AdWords campagnes
  • Verbinding met Google Searchconsole
  • Segmenten (basis en gevorderd)
  • Uitfilteren van spam
  • Aangepaste dimensies maken
  • Aangepaste statistieken maken
  • Gebeurtenissen bijhouden
  • Bijhouden van Remarketing lijsten

De trainer; Peijke Jansdaal is recent gecertificeerd in Google Analytics en kan jouw daarom updaten over de meest recente ontwikkelingen op het gebied van webanalyse.

Volg een training

Ben jij klaar om jouw online kennis te verhogen?

Share This