zoekwoorden analyse
Content kansen vinden
Je bent hier: Home » SEO » Zoekwoorden analyse »
De analyse: grijp content kansen
We gaan kijken naar zoekwoorden waar jij nog helemaal niet, of helemaal niet goed op rankt. En dan speciaal naar zoekwoorden die een relatief hoog zoekvolume hebben en een relatief lage moeilijkheidsgraad.
Waarom belangrijk?
Het doel is hier om zoekwoorden te vinden die voldoen aan de volgende voorwaarden:
- De zoekwoorden zijn interessant voor je organisatie.
- Je hebt een realistische kans om te ranken op de zoekwoorden.
- Je hebt je SEO pijlen nog niet eerder gericht op deze zoekwoorden.
Werkwijze
Sorteer de kolom die volume deelt door zoekwoordmoeilijkheid (Kolom D in de Sterkon template) van hoog naar laag. Filter aanvullend nog alle ranks 1 t/m 20 weg (kolom E).
Mogelijke aanvullende filters:
- Als je je niet wil focussen op zoekwoorden met een laag volume dan kun je deze zoekwoorden wegfilteren.
- Als je een waarde hebt toegekend aan ieder zoekwoord, dan kun je zoekwoorden met een lage(re) waarde wegfilteren.
- Als je je wil concentreren op laaghangend fruit, dan kun je zoekwoorden met een hogere moeilijkheid dan x wegfilteren.
SEO verbeteractie
Omdat je gesorteerd hebt op de volume/moeilijkheidsfactor staan de meest interessante zoekwoorden bovenaan. Deze woorden hebben een relatief hoog zoekvolume en een relatief lage moeilijkheid.
Indien je zoekwoorden ziet die interessant zijn, maar waar jij nog geen gerichte content voor hebt, schrijf die dan en pas best practices toe voor on page SEO.
Zie je zoekwoorden waar wel al content voor is geschreven. Beoordeel dan wat de huidige ranking is en analyseer of de content is geoptimaliseerd voor SEO. Indien dit zo is dan kun je denken aan off page SEO, zoals Link Marketing. Schrijf bijvoorbeeld een gast artikel op een aan jouw vakgebied gerelateerd online platform en link naar de content die jij wil laten ranken.
Vind nog meer SEO kansen
Benut nog meer SEO kansen en wend nog meer SEO bedreigingen af met deze zoekwoorden analyses:
- Pagina 2 SEO ranking verbeteren
- Google ranking #6 t/m #10 verbeteren
- Concurrentie analyse
- Zoekwoord kannibalisatie verhelpen
- Pagina’s met te laag CTR verbeteren
- Pagina’s met te hoog bounce rate verbeteren
- Pagina’s met te lage gemiddelde tijd op pagina verbeteren
- Ongewenste rankings corrigeren
Heb je vragen over één van deze zoekwoorden analyses? Wij beantwoorden deze graag in de chat onderaan deze pagina. Zijn we offline? Neem dan contact met ons op.